Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ζώντας με την ακράτεια

  • μέγεθος γραμματοσειράς +

Τρόπος ζωής και ακράτεια ούρων

Εκτός απο την ιατρική βοήθεια, υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να κάνουν τη ζωή ενός ατόμου με ακράτεια ούρων ευκολότερη. Παρακάτω σας παραθετουμε τις καλύτερες συμβουλές των εμπειρογνωμόνων :

 Ελέγξτε την πρόσληψη υγρών. Η διαχείριση πρόσληψης υγρών- για παράδειγμα διατηρώντας την καθημερινή πρόσληψη νερού σας σε ένα λίτρο - μπορεί να είναι το μόνο που χρειάζεται να κάνετε για να παρατηρήσετε βελτίωση. Ωστόσο, μιλήστε με το γιατρό σας πριν κάνετε οποιεσδήποτε σημαντικές αλλαγές.

Δώστε προσοχή στη διατροφή σας. Μεταξύ των τροφών και των ποτών που μπορούν να επιδεινώσουν την ακράτεια είναι τα αλκοολούχα ποτά, τρόφιμα και ποτά που περιέχουν καφεΐνη, πικάντικες τροφές, όξινες τροφές όπως τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί και τα αεριούχα ποτά. Εάν παρατηρήσετε ότι τα συμπτώματα της ακράτειας ούρων επιδεινώνονται μετά την κατανάλωση ενός απο τα παραπάνω, το να αφαιρέσετε ή να ελαττώσετε την κατανάλωση αυτού μπορεί να βοηθήσει.

Ασκήσεις πυελικού εδάφους. Οι μύες του πυελικού εδάφους σας βοηθάνε να συγκρατείτε τα ούρα σας. Εάν οι μύες αποδυναμωθούν από την εγκυμοσύνη, χειρουργική επέμβαση στον προστάτη, ή είστε υπέρβαροι, μπορεί να βιώσετε προβλήματα διαρροής. Παρ’όλα αυτά μπορείτε να δυναμώσετε τους μυς σας και να βελτιώσετε τα συμπτώματα κάνοντας συγκεκριμένες άσκησεις που ονομάζονται Kegel. Οι ασκήσεις πυελικού εδάφους μπορούν επίσης να βοηθήσουν σε περιπτώσεις επιτακτικής ανάγκης για ούρηση.

Να είστε ενήμεροι για πιθανές συναισθηματικές διακυμάνσεις . Η ακράτεια μπορεί να προκαλέσει συναισθηματική δυσφορία και κατάθλιψη, ιδιαίτερα η επιτακτική ακράτεια, επειδή είναι μια τόσο απρόβλεπτη και ξαφνική κατάσταση. Αναζητείστε αποτελεσματικές θεραπείες μέχρι να ανακουφιστείτε.

Μελλοντικός σχεδιασμός και προγραμματισμός. Ο απλούστερος σχεδιασμός μπορεί να κανει την ζωή με ακράτεια ούρων ευκολότερη και λιγότερο αγχωτική. Εάν γνωρίζετε, για παράδειγμα, ότι το ελλειπτικό μηνάνημα στο γυμναστήριο σας προκαλεί διαρροή ούρων, δοκιμάστε κάτι άλλο. Αν ξέρετε ότι πάντα καθυστερείτε στα ψώνια σας περισσότερο απο οσο σκοπεύατε , σκεφτείτε ένα από τα πολλά προϊόντα για την ακράτεια των ούρων, για αποφυγή ενοχλητικών καταστάσεων.

Συζητείστε για την ακράτεια ούρων με το σύντροφο σας. Ζώντας με ακράτεια ούρων μπορεί να σημαίνει διαρροή ούρων και κατά τη διάρκεια του σεξ. Και ένω είναι μια κατάσταση που δημιουργεί αμηχανία, προσπαθείστε να μιλήσετε γι 'αυτό ήρεμα με τον σύντροφό σας. Αν επικεντρωθείτε στην λύση, είναι βέβαιο ότι θα πάτε καλύτερα. Μεταξύ των συμβουλών των εμπειρογνωμόνων είναι να αδειάζετε την ουροδόχο κύστη σας σωστά πριν τη σεξουαλική επαφή όπως επίσης και να ελαττώσετε τα υγρά λίγο πριν, για την ελαχιστοποίηση διαρροής ούρων.

 
 

Πάρα πολλά υγρά;

Εάν πάντα σπεύδετε στο μπάνιο, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η λύση είναι να λαμβάνετε λιγότερα υγρά. Λάθος! Διότι τότε τα ούρα σας γίνονται πιο πυχτά, γεγονός που μπορεί να ερεθίσει την ουροδόχο κύστη. Στην πραγματικότητα, η μεγάλη περικοπή υγρών μπορεί να σας κάνει να τρέχετε στην τουαλέτα περισσότερο συχνά και όχι λιγότερο. Υπάρχει μία εξαίρεση: προσπαθήστε να μειώσετε την πρόσληψη υγρών λίγο μετά τις 18:00 καθώς αυτό μειώνει την πιθανότητα να σηκωθείτε το βράδυ για να πάτε στην τουαλέτα.

Πάρα πολύ λίγα υγρά?

Η στέρηση υγρών μπορεί να προκαλέσει ερεθίσμό στην ουροδόχο κύστη. Πόσο νερό πρέπει να πίνετε; Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η υγεία και το επίπεδο δραστηριότητάς σας. Ορισμένοι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση σε περίπου έξι με οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Μπορείτε επίσης να πάρετε περίπου το 20% της συνολικής πρόσληψης νερού σας από τα τρόφιμα.

 
 

Αλκοολούχα Ποτά

Μπύρα, κρασί, λικέρ ή σε οποιαδήποτε άλλη μορφή, το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση. Αλλά αφυδατώνει αυξάνοντας την ποσότητα των ούρων - που σημαίνει περισσότερες επισκέψεις στην τουαλέτα. Το αλκοόλ παρεμβαίνει επίσης στα σήματα του εγκεφάλου προς την κύστη για το πότε να απελευθερώσει τα ούρα. Έτσι, εάν έχετε «επιτακτική ακράτεια», που ονομάζεται επίσης υπερδραστήρια κύστη, ίσως χρειαστεί να περικόψετε ή να κόψετε τελείως το αλκοόλ.

 
 

Καφές, τσάι, ενεργειακά ποτά, Colas

Η καφεΐνη μπορεί επίσης να διεγείρει την ουροδόχο κύστη καθώς δρα ως διουρητικό, προκαλώντας την παραγωγή περισσότερων ούρων. Η περικοπή της κατανάλωσης καφεϊνούχων ποτών μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε την υπερδραστήρια ουροδόχο κύστη σας , αλλά ίσως να μην χρειαστεί να αποκλείσετε τον καφέ, το τσάι, τα ενεργειακά ποτά ή αναψυκτικά τύπου κόλα. Στραφείτε σε ποτά χωρίς καφεΐνη, χαμηλής οξύτητας καφέδες, και αφεψημάτων χωρίς-εσπεριδοειδή.

 
 

Πικάντικα τρόφιμα

Τα πικάντικα τρόφιμα μπορεί να κάνουν περισσότερα από το να ερεθίσουν την γεύση σας ή να σας κανουν να τρίβετε τα μάτια σας. Μπορούν επίσης να ερεθίσουν και την ουροδόχο κύστη σας. Ελαττώνοντας την πικάντικη γεύση μπορεί να βοηθήσει ώστε να παραμνείνετε μακρυα απο την τουαλέτα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είστε καταδικασμένο;ς σε μια άνοστη διατροφή. Πειραματιζόμαστε με το πόσο πικάντικα μπορει να ειναι τα φαγητά σας χωρίς αυτό να επηρεάζει τις συνήθειες της ούρησης σας- ο καθένας είναι διαφορετικός που σημαίνει ότι εύρεση της ανοχής στα μπαχαρικά είναι θέμα δοκιμής και λάθους.

 
 

Οξέα: Εσπεριδοειδή φρούτα και χυμοί

Εσπεριδοειδή και χυμοί εσπεριδοειδών, όπως τα πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, κλημεντίνες, λεμόνια, λάιμ και είναι όλα όξινα. Επειδή μπορεί να ερεθίσουν την ουροδόχο κύστη σας, δοκιμάστε την περικοπή αυτών προκειμένου να δειτε αν αυτό βελτιώσει την ακράτεια σας.

 
 

Τα αεριούχα ποτά

Τα αεριούχα ποτά μπορεί να ερεθίσουν τις ευαίσθητες κύστες. Έτσι, εάν έχετε μια υπερδραστήρια κύστη, δοκιμάστε να περικόψετε την κατανάλωση αυτών των ποτών ή να τα αποκλείσετε τα τελείως απο τη διατροφή σας. Στα αεριούχα ποτά περιλαμβάνονται τα αναψυκτικά,η σόδα και άλλα "αφρώδη" νερά. Και αν το γούστο σας είναι πιο κοντά στην σαμπάνια ή σε άλλα αφρώδη κρασιά, να έχετε κατά νου ότι, εκτός από ανθρακικό, το αλκοόλ σε αυτά τα ποτά θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει δειγερτικό για μια υπερδραστήρια ουροδόχο κύστη.